הקוניאק שהראפרים אוהבים: 6‌ דברים שלא ידעתם על‌ Hennessy

 
 

 

הוא איכותי כמו רולקס (וגם יכול לעלות כ‌‍‌מעט כ‌‍‌מוהו), מחוספס כמו שרק קוניאק‌ טוב‌ ‌יכול להיות ונחשב לאחד השחקנים הוותיקים בעולם‌ האלכוהול –‌והמובילים שבהם‌.
‌הרימו איתנו כוס לחיים וירטואלית לחיי אחד המותגים הכי‌ ‌אלגנטיים באזור, ובואו לגלות‌ דברים ‌
.שאולי לא‌ ידעתם על הקוניאק האלמותי..

 

 

 

 

 

1.מותג צרפתי, יוצר אירי‌

השנה היא שנת ‌1724‌, ובמחוז‌ קורק‌ שבאירלנד נולד בשעה טובה ומוצלחת תינוק יפהפה‌ ‌(סתם, המצאנו, אולי הוא ממש לא היה יפהפה אבל ככה‌ ‌נהוג לכנות תינוקות) בשם‌ ‌ריצ'ארד‌ הנסי. הנסי הצעיר לא ידע זאת אז, ‌אבל כמה עשרות שנים לאחר מכן, מלחמה‌ ‌אחת בצבאו של לואי ה-‌15‌ ומעבר לצרפת, הוא עתיד‌ ‌ליצור מהפכה של ממש בעולם‌ האלכוהול, ליצור מורשת משפחתית מפוארת של שמונה דורות (!) ‌ולהביא לעולם‌ את ‌אחד ממותגי הקוניאק הכי‌ יוקרתיים שיש.‌ עד כמה מדובר במותג אהוב? על פי פרסומי‌ ‌החברה, מדי שנה נמכרים ברחבי העולם ‌50 מיליון בקבוקים, המהווים כ-40%‌ (!) מצריכת‌ ‌הקוניאק הכללית. 

 

2.‌קטנה על קוניאק‌

כדי שבאמת תרגישו את התחושה‌ הקוניאקית‌ המדוברת בעוד אתם קוראים את השורות‌ ‌האלה, הנה‌ ‌תזכורת קטנה על מה אנחנו בכלל מדברים. הקוניאק הוא משקה בעל ‌40% אלכוהול (לרוב), מסוג ברנדי, המיוצר בתהליך זיקוק ‌כפול ‌‍‌של ‌‍‌יין לבן‌‍ המותסס במהירות. ‌בקוניאק המקורי, שמולדתו‌ בשראנט שבחבל ‌פואטו-שראנט‌ בצרפת, ‌יש לפחות ‌90% ענבי קולומבאר, פול בלאנש ויוני בלאן.

 

3.אותיות של טעם בחיים

רוב האותיות שמגיעות אחרי השם "הנסי"‌ (VS, XO, VSOP‌ וכו‌')‌ מציינות את שנות היישון של‌ ‌הברנדי ויש להן השפעה מכרעת על החיך שלנו‌ – וגם על הארנק. כך למשל, ‌הנסי ‌ VS, (Very Special) ‌שהתיישן כשנתיים ‌‍‌יעלה קרוב ל-‌150₪‌, ואילו הנסי המתהדר באותיות‌ XO (Extra Old) שהתיישן לפחות שש שנים ולרוב 12‌ שני‌‍‌ם, יכול להגיע גם לכמה אלפי‌ שקלים.‌

 

 

4.‌על ראפרים וקוניאק‌

אם לרגע אתם מתפתים לחשוב שקוניאק הוא מותג אלכוהולי‌ מיושן‌, אנחנו מזמינים‌
אתכם‌ לפתוח את הספוטיפי הקרוב למקום מגוריכם ולהאזין למיטב הסימפוניות ההיפ‌-
הופיות העכשוויות. ‌במעל ל-‌1,000‌ שירים של אמני ראפ והיפ הופ סופר מפורסמים כמו‌ ‌קניה ווסט,‌ טופאק, 50‌ סנט או ד"ר דרה, מוזכר באופן די נרחב ה‌‍‌מותג הנחשק,‌
בהתייחסות שאנחנו לא ‌ממש ‌‍‌יכולים לצטט על הבמה המכובדת הזו, אבל לגמרי‌‍‌ עושה‌
‌חשק ל‌‍‌ענוד שרשרת ענקית, להוסיף כובע הפוך ולהתחיל לזמר ברכבת התחתית של ניו‌ ‌יורק. עם הנסי כמובן.‌


5.‌מה שדיקטטורי‌ם‌ אוהבים‌ לשתות

‌לא רק ראפרים חובבים את המשקה הענברי והאלגנטי, אלא גם כוכבים מפוקפקים יותר‌ – כמו מנהיג קוריאה הצפונית לשעבר, קים ‌ג'ונג‌ איל. על פי דיווחים, הדיקטטור החביב ‌הוציא מעל ל-‌800,000$‌ על‌ ההנסי‌ האהוב עליו, מה שהפך אותו ללקוח הגדול ביותר של‌ ‌החברה בעשור החולף.‌ ‌ואם כבר דיקטטורים, אז נזכיר עוד‌ רפרנס‌ תרבותי בו מככב הנסי‌‍‌, הפעם ממלחמת‌ ‌העולם השנייה.‌ ‌לפי הסרט המפורסם "רשימת שינדלר" - כדי לזכות בחיבתם של‌ ‌הבכירים ה‌‍‌נאצים, השתמש אוסקר שינדלר במשקה ‌ההנסי ‌שהיה מבוקש מאוד בשוק‌ השחור.


6.‌מיזוגים אופנתיים‌

‌אם כבר מחליטים להתמזג עם חברות אחרות, למה לא לעשות את זה בסטייל? הנסי עשו‌ ‌את זה בשיא הסטייל פעמיים: בפעם הראשונה כשהתמזגו עם בית‌ השמפניה‌ הצרפתי‌ ‌היוקרתי מואט & שנדון (שגם לו, אגב, יש לא מעט מסורת‌ –‌ החבוב הזה נוסד בשנת‌1743‌!) ובפעם השנייה כשהתמזגו עם‌ ‌מותג אופנת העילית הצרפתי לואי ויטון. ‌

 

 

 

 

אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות